Valtra-traktorer tilbyder dig en række transmissions- og hydraulikmuligheder, der giver dig mulighed for at udføre opgaver præcist, komfortabelt og med maksimal tilgængelig effekt.
Det jævne og præcise elektrohydrauliske frem/bak-gearskift forbedrer produktiviteten, når der kræves hyppige retningsskift, som ved frontlæsseropgaver.
For at få ekstra sikkerhed og komfort har vendegearet en integreret håndbremse, som aktiveres automatisk, når vendegearets kontakt er i P-tilstand, eller når motoren er slukket. Når man vælger en køreretning, deaktiveres håndbremsen, så den vil aldrig kunne forblive aktiveret ved en fejl.
Valtras HiTech 4/5/6, Active og Versu powershift-transmissioner har ingen gearstang, og selv det manuelle skift sker ved at trykke på en knap, hvilket gør dit arbejde mere effektivt. På samme måde giver HiShift-funktionen på vores "gearstangsmodeller" i A-serien mulighed for manuelt gearskifte uden at trykke på koblingspedalen, hvilket reducerer belastningen på koblingsben og -fod.
Funktion | Beskrivelse | Tilgængelig på model |
---|---|---|
Automatisk skift | ||
Tilstand 1 | Fabriksindstilling for stressfri kørsel med god effektivitet | HiTech, Active, Versu |
Automatisk skift | ||
Tilstand 2 | Justerbar skifteautomatik til skræddersyede behov | HiTech, Active, Versu |
Automatisk skift | ||
C / D-områder | Giver adgang til automatisk gearskift ved alle kørehastigheder | HiTech, Active, Versu |
Forprogrammering af vendegear | Øger effektiviteten for gentagne anvendelser af vendegearet | HiTech, Active, Versu |
Fartkontroller | ||
1 og 2 motorer | Nem at tilpasse til PTO-anvendelse og skiftende situationer | HiTech, Active, Versu |
Fartkontrol | ||
1 og 2 kørehastigheder | Nøglen til stressfri styring af kørehastigheden | HiTech, Active, Versu |
AutoTraction | Nemmeste løsning for stop-og-start-anvendelser | HiTech, Active, Versu |
Vendegearsautomatik til 4WD | Undgå slip på 2WD anvendelser | HiTech, Active, Versu |
Automatik til 4WD | Effektiv drift med 4WD uden belastning af føreren | HiTech, Active, Versu |
Automatik til differentialspærre | Effektiv drift af differentialspærre uden belastning af føreren | HiTech, Active, Versu |
Fleksibel tomgangshastighed | ||
800 > 650 or 700 r/min | Lavere motoromdrejningstal ved tomgang, når vendegearsgrebet er i positionen P, forøget tomgangshastighed, hvis det kræves til køling af katalysatoren | HiTech, Active, Versu |
Arbejdsområderne lader dig optimere motorens og transmissionens effektivitet og derved opnås en mere økonomisk kørsel. Hvert arbejdsområde begynder ved nul og giver trinløs hastighedsregulering. Du kan arbejde lige så effektivt ved bakning som ved fremadkørsel.
Bemærk, at alle arbejdsområder har lavere tophastighed på transmissioner med 40 km/t sammenlignet med transmissioner med 50 km/t.
Automatisk tilstand er optimal til de fleste anvendelser på mark og vej. Den bruger det højest mulige gearudveksling for at optimere brændstofforbruget.
Manuel tilstand kan vælges i arbejdsområderne A og B. Gearudvekslingen styres udelukkende af føreren ved brug af CVT-håndtaget. Manuel tilstand egner sig især til høstopgaver, som kræver bestemte hastigheder for forskellige forhold og afgrøder.
Fleksibel indstilling til de forskellige arbejdsforhold
Den samlede effektivitet i Valtra Q- og S-serien forbedres yderligere af den trinløse transmission (AGCO CVT).
AGCO's trinløse transmission ML260 har i årevis været førende på det europæiske marked i store traktorer. Dens popularitet er baseret på dens alsidighed og frem for alt dens brændstofeffektivitet. Det gælder især ved entreprenørarbejde, der kræver megen kørsel mellem forskellige steder. AGCO CVT muliggør effektiv kørsel ved lave motorhastigheder.
Automatisk driftstilstand er standardindstillingen ved start af motoren. Driftsprincippet er simpelt: automatisk tilstand bruger det højest mulige gearudveksling for at optimere brændstoføkonomien. Hvis der for eksempel trækkes en last i vanskeligt terræn, justerer transmissionen gearudvekslingen (motoromdrejninger) for at opretholde en konstant kørehastighed. Der er to fartkontrolindstillinger for kørehastighed og en fartkontrolindstilling for motoromdrejninger.
Når du vil styre både kørehastigheden og motorhastigheden præcist, kan du vælge manuel tilstand. Så indstiller kørehåndtaget udvekslingsforholdet, og speederen indstiller motorhastigheden.